Ua
Студія

Як має виглядати оселя людей, чия головна пристрасть це подорожі? Господарі, які часто подорожують, особливо цінують затишок і комфорт. Для них мандри це не стільки відпочинок, а радше нові враження і зміна обстановки, вихід із зони комфорту і повернення до неї. Так народилась концепція проекту Занки – скринька зі спогадами. Інтер’єр поєднує комфорт, який має дарувати домівка, і атмосферу Східної Азії, яка вабить замовників найбільше.

Ми не ставили перед собою задачі досконало відтворити традиційне житло чи наповнити інтер’єр автентичним декором, натомість обрали основним інструментом асоціації. У студії використані природні матеріали: натуральний камінь і дерево. Важливий елемент композиції кімнати – сходи. Металева огорожа ховає всі деталі конструкції, а завдяки темному кольору і майже театральному освітленню, стає вагомим акцентом, порушуючи вертикальний ритм кімнати. Картину завершує скляна перегородка перед сходами, вона створює відчуття відокремленості, але, водночас, проникності, сходини за нею нагадують міраж. Ще один трюк: верхнє точкове освітлення, настільна лампа і підсвітка на межі студії у кухні роблять картинку багатоплановою.

Через зону їдальні студія перетікає у кухню. Вона є більш холодною, таке враження складається завдяки металізованим фасадам острова, проте логічний зв’язок зберігається завдяки використанню дерева. Хоча робочий острів межує з обіднім столом, все ж, вони утворюють різні зони, завдяки перепаду висот і освітленню: над робочею поверхнею висить один лінійний світильник, для обіднього столу ж були обрані три окремі лампи. Головне, що на відміну від студії тут атмосферу задає не штучне світло, а панорамні вікна, які дають повноцінне природне освітлення впродовж майже всього дня.

Проект про Азію не міг обійтись без затишного місця для медитації. У невеликий кишені, опущеній на кілька сходинок, прихована м’яка група, яку з трьох сторін оточують панорамні вікна. Вона не відчувається ізольованою, але, все ж, дає можливість відпочити і вирівняти дихання, зосередитись на власних думках.

Його каібнет

Двісті років тому у моді були окремі спальні, сьогодні – окремі кабінети. Його кабінет темний і брутальний, саме такі інтер’єри ми звикли описувати словом “чоловічий”. Це враження створюють сірі відтінки дерева і декоративної штукатурки. При такому фоні, щоб принести свіжості, до кімнати було достатньо додати м’яке теракотове крісло. Настрій також задають робочий стіл, складений з простих геометричних форм, смисловий центр кімнати, і декор на стінах – товсті дерев’яні рейки з яскравою підсвіткою, їхній малюнок також повторюється на стелі. У приватних просторах можна було дозволити собі прямі натяки на азійську тему, тут це панно з очеретом і посуд для чайної церемонії. Вони не просто виконують декоративну роль – це особисті речі, привезені з подорожей.

Її кабінет

Проект Занки вийшов історією про поєднання протилежностей – не тільки про дім і подорожі, але і про чоловіче і жіноче. Кімнати об’єднує використання декоративної штукатурки і рифлених панелей, але саме різниця пропорцій і колірного рішення передає характери власників. Для її кабінету були обрані білий колір і пудрові відтінки, акценти у вигляді чорних фасадів і темного дерева тільки підсилюють відчуття легкості і невагомості. Хоча у нашому столітті вже йдеться про робочий простір, він залишається особистим: до кабінетів можна потрапити зі студії, але двері приховані за панелями з дерев’яними рейками, які, перш за все, сприймаються як декор.

Гостьовий санвузол

При невеликій площі кімнати і відсутності природного світла, надати перевагу світлим тонам видається очевидним і банальним рішенням. Проте однотонний не означає нудний – за належного освітлення саме білий колір найкраще виявляє текстуру матеріалу. Для акцентної стіни гостьового санвузлу була обрана плитка, яка нагадує дрібну черепицю. Направлена підсвітка, схована у стелі, створює виразні тіні, а дзеркало навпроти візуально збільшує простір. Єдиний акцент тут – чорна стільниця з раковиною, яка підкреслює замисел.

Мастер спальня

У мастер спальні увагу відразу привертає ширма над ліжком, вона складена з рам та розписаної тканини. Обертаючись, її елементи, створюють м’яку границю між проходом до дверей ванної кімнати і гардеробу. Зонування кімнати також здійснюється за допомоги невисокого подіуму для ліжка і різниці покриттів для підлоги. Верхнє світло тут має лише технічне значення, точкові світильники у стелі підсвічують двері. Локальне світло виділяє зони відпочинку: по обидва боки від ліжка розташовані лампи, над кріслом навпроти також підвішені два світильники.

Гостьова спальня

Гостьова спальня це завжди особливе приміщення у проекті, ми хотіли зробити її нейтральною, але дотримуючись загального задуму. Для цієї кімнати були обрані сірі і кремові відтінки, про подорожі Азією тут нагадують малюнок листя верби над ліжком і картина, яка зображує очерет. Приємна деталь – плетена банкетка. Тут передбачене верхнє точкове освітлення і два асиметричні світильники біля ліжка. Всі образи, які вмістились у проект: дороги і дому, чоловічого і жіночого, Європи і Азії, – ми не стали називати прямо, але залишили у підтексті, створивши цілісну естетику, де геометрія, кольори і матеріали самі натякають на все, про що ми хотіли сказати.

  • Факти і цифри
  • Команда
  • Об’єкт Zanki Interior
  • Локація Україна, Харків
  • Рік 2018
  • Статус Завершено
Максим Муратов
Таня Бородаєнко
Ольга Шатковська
Яна Рогожинська